Intervalli on musiikkikirjastoalan verkkolehti, jota julkaistaan kaksi kertaa vuodessa. Tältä sivulta pääset lehden erillisiin artikkeleihin.
Viimeisimmät artikkelit
- Muistokirjoitus: musiikkiosaston johtaja Pirjo Jaatinen 1956–2024 • Intervalli 1/2024
- Konsalla hommat kohallaan eli Koha-kokemuksia Lahden konservatorion kirjastolla • Intervalli 1/2024
- Kansalliskirjaston musiikkikäsikirjoitukset Yksa-arkistopalveluun • Intervalli 1/2024
- Kuunnellaan valokuvia! • Intervalli 1/2024
- Espoon kaupunginkirjaston lukudisko – kirjallisuus yhdistyy musiikkiin • Intervalli 1/2024
- Menneisyyden vangit • Intervalli 1/2024
- Marko Niemelän on mahdotonta ajatella yleistä kirjastoa ilman musiikkia • Intervalli 1/2024
- Huomisen musiikkikirjastot – yleisten kirjastojen musiikkipalveluiden näkymiä IAML-kongressista • Intervalli 2/2023
- Posteri: Librarians in music teaching institutions (aka MUSKA) • Intervalli 2/2023
- Keltanokkana kongressissa – Cambridge ensikertalaisen silmin • Intervalli 2/2023
- IAML Cambridge 2023: avajaiset • Intervalli 2/2023
- Viralliset kuulumiset vuoden 2023 IAML-kongressista • Intervalli 2/2023
- Henkilökuvassa Lahden konservatorion kirjastonhoitaja Matti Rantanen • Intervalli 2/2023
- Näihin kuviin ja tunnelmiin • Intervalli 2/2023
- Taidekirjasto Sigyn, Aurajoen rannalla • Intervalli 2/2023
- Mukavassa työssä monitaiteisessa ilmapiirissä – haastateltavana Taideyliopiston kirjastonjohtaja Tommi Harju • Intervalli 1/2023
- Ei nimi yhdistystä pahenna – vai pahentaako? • Intervalli 1/2023
- Case Musiikkikirjastoallianssi Helsingissä – malli 4 + 1 (neljä kirjastoa, yksi arkisto) • Intervalli 1/2023
- Pomohaastattelu IV: kirjastopalvelujohtaja Jouni Pääkkölä, Oulu • Intervalli 1/2023
- Osallistava musiikkikirjasto – uhka vai mahdollisuus? • Intervalli 1/2023
- Musiikkikirjastomaailman suuntimaa etsimässä • Intervalli 1/2023
- Soveltuuko Finna lainkaan musiikin tiedonhakuun? • Intervalli 1/2023
- Rovaniemen musiikkikirjasto vinkkaa aineistoa yhdessä ammattimuusikoiden kanssa • Intervalli 1/2023
- Kuopion musaosastolta kajahtaa! • Intervalli 1/2023
- Maailma ilman Intervallia • Intervalli 1/2023
- Kirjastotilastot ja CD-levyn moniulotteinen kohtalo • Intervalli 1/2023
- Kirjasto soikoon! Helsingin kaupunginkirjaston musiikkipalvelut laajenivat radioon • Intervalli 1/2023
- Suomalaista kuoromusiikkia Amerikan-markkinoille – ACDA 2023 Cincinnati • Intervalli 1/2023
- Rockantropologi Timo Saarniemen laaja maailma • Intervalli 1/2023
- Mitä tapahtui Tanskan musiikkikirjastoyhdistykselle? • Intervalli 2/2022
- Musiikkikirjat, tiedonhaku ja verkko • Intervalli 2/2022
- Henrik Summanen ja kulttuuriperintöorganisaatioiden digitaalinen transformaatio • Intervalli 2/2022
- Tutkija Sanna Raninen ja musiikkikirjojen kulttuurihistoria reformaation jälkeisessä Ruotsin valtakunnassa • Intervalli 2/2022
- IAML 2022 Prahassa • Intervalli 2/2022
- BAAC:n konferenssi Tallinnassa 28.10.2022 • Intervalli 2/2022
- Pomohaastattelu III: Päivi Savinainen, Kuopio ja Yleisten kirjastojen neuvosto • Intervalli 2/2022
- Sotilassoittokunnan nuotistonhoitaja muuttuvaisessa maailmassa – haastattelussa Rea Nyholm • Intervalli 2/2022
- Interview with IAML President Pia Shekhter • Intervalli 2/2022
- Viimeinen sammuttaa valot musiikkiosastolta? • Intervalli 2/2022
- “Osaa ajatella tulevaisuuden näkymiä eri toimijoiden kautta” – tuntiopettajan tunnustuksia ja opiskelijoiden oivalluksia musiikkikirjastotyön kurssista • Intervalli 2/2022
- Wanda Landowska (1879–1959) – cembalon ylipapittaren elämä ja arkisto • Intervalli 1/2022
- Henkilökuvassa Helsingin Konservatorion informaatikko Ilkka Mikkola • Intervalli 1/2022
- Pomohaastattelu II: Rebekka Pilppula, Turku • Intervalli 1/2022
- Arkistojen hiljaisuuksista uusiin tulkintoihin – arkistonhoitaja, FT Outi Valon haastattelu • Intervalli 1/2022
- Kansalliskirjaston Musiikkikirjasto ja Kansallinen äänitearkisto täydentyvät yhteistyöllä • Intervalli 1/2022
- Avoimet aineistot tiedonhaun ohjauksen tukena • Intervalli 1/2021
- Soitinlainausta ja striimikonsertteja – kirjastojen uudet musiikkipalvelut tukevat musiikin harrastamista ja kuuntelua • Intervalli 1/2022
- Tampereen konservatorion puhallinorkesteriaineiston digitointihanke käynnistyy • Intervalli 1/2022
- Musiikin luettelointia Varastokirjastossa • Intervalli 1/2022
- Paperi, vinyyli vai bitti? – pohdintoja kokoelmatyöstä digitalisoituvassa (musiikki)kirjastossa • Intervalli 1/2022