Kirjastokaista | Opimmeko uutta musiikkikirjastotyöstä?

Teams-koulutuksen tiivistelmä nyt Kirjastokaistalla

Puolen tunnin kooste marraskuussa 2020 pidetystä koulutuksesta Opimmeko uutta musiikkikirjastotyöstä? on katsottavissa.

Helsingin kaupunginkirjasto järjesti 12.11.2020 Teams-koulutuksen, jossa esiteltiin Opi musiikin tuntijaksi, taitajaksi, kokijaksi! -hanketta ja sen tuloksia. Helsingin kaupunginkirjaston hankkeessa kaupunkilaisten on ollut mahdollista tutustua uusiin musiikkisisältöihin sekä kokeilla, miltä musiikin tekeminen tuntuu. Hanke käynnistyi 20.3.2019 ja sen päättyy vuoden 2020 lopussa. Yllä olevaan Teams-tallenteeseen on valittu osa Teams-koulutuksen sisällöistä. Ohjelmaan on tulossa tekstitys.

Teams-tallenteen alussa projektikoordinaattori Arja Niemimaa esittelee hanketta. Seuraavaksi Inka Rantakallio pitää Mitä mielessä -kommenttipuheenvuoron. Tämän jälkeen kuulemme yhteisöllisestä laulamisesta Outi Rantasen esittelemänä. Lopuksi pääsemme vielä tutustumaan musiikkipedagogina hankkeessa työskentelevän Tuuli Walleniuksen vetämään Community Singing -virtuaalikuoroon.

Lisätietoja hankkeesta Helmet-sivustolla.

Video: Helsingin kaupunginkirjaston Teams-tallenne