Odotettuja levyuutuuksia • Elokuu 2024

Huhtikuu 2024Toukokuu 2024Kesäkuu 2024Heinäkuu 2024

Musiikkikirjastot.fi tekee nostoja ja vinkkaa uutuuslevyjä pienten ja suurten levy-yhtiöiden suojateilta Suomesta, ulkomailta ja kirjastosta. Aiemmat levyuutuudet löytyvät kuvitetulta koontisivulta.

Odotettua kotimaista tulee Pate Mustajärveltä. Ulkomailta tulevat elokuussa Nick Cave & The Bad Seeds, norjalainen Leprous, kantrilevyn tehnyt Post Malone, irlantilaisrokkarit Fontaines D.C. ja progelegenda Jon Anderson (ex-Yes). Lisää nostoja tulossa!

Linkkejä eteenpäin kirjastovalikoimiin, Levyhyllyihin ja artistisivuille

Videoiden ja somekanavien lisäksi nostot on kytketty kirjastoblogiin Levyhyllyt, josta löytyy satoja artikkeleita musiikkia. Jos levytys on varattavissa kirjastosta, se on linkitetty Finna.fi-palvelun hakutulokseen.

Popmusiikki, Popiskelmä

Pate Mustajärvi: Pelkkää Patee | Universal 2024

Pate Mustajärvi: Pelkkää Patee (Universal 2024).

Laulaja Pate Mustajärven (s. 1956) sooloura jatkuu rockbändi Popedan jälkeen. Loppukesän uutuus Pelkkää Patee sisältää singleraidat ’Pirulle turpaan’, ’Mä en muutu miksikään’ ja ’Päästä pahasta’.

Mustajärvi on tehnyt Popedan rinnalla merkittävän albumisarjan. Sooloura alkoi 40 vuotta sitten levyllä Nyt! (1984). Popiskelmätyylinen uutuus on tamperelaisartistin kolmastoista pitkäsoitto.

Pelkkää Patee ilmestyy 16. elokuuta. Toimituksen lämmin suositus Lauri Tähkän, Erinin, Vesa-Matti Loirin ja Kari Tapion faneille.

Pelkkää Patee
1 Lanka palaa
2 Päästä pahasta
3 Hei äijä
4 Pirulle turpaan
5 Mä en muutu miksikään
6 Pieniä ihmeitä
7 Tapahtuu näinä päivinä
8 Taivas on toiset ihmiset
9 Ovella
10 Tervas
11 Takaa ajatusten virran

Pate Mustajärvi | kotisivu
Pate Mustajärvi | Facebook
Pate Mustajärvi | Instagram

Lanka palaa

Päästä pahasta

Proge, Progressiivinen Rock

Jon Anderson & The Band Geeks: True | Frontiers Records 2024

Jon Anderson & The Band Geeks: True (Frontiers Records 2024).

Yesistä ja soolouraltaan tuttu laulaja Jon Anderson (s. 1944) yllättää vireällä progealbumilla True. Andersonin kanssa biisejä tehnyt The Band Geeks on inspiroitunut, taidokas ja juuri oikealla tavalla nyanssien perään oleva kokoonpano. True vakuuttaa syvällä tuotannolla, missä vetovoimaiset biisit pääsevät aitoon juoksuun.

True ilmestyy 23. elokuuta. Toimituksen lämmin suositus Eloyn, Steve Hackettin, Kansasin ja Andersonin koko rikkaan tuotannon pariin – unohtamatta laulajan pitkää Yes-kautta aina albumiin Magnification (2001) asti.

True

Counties And Countries

Laulaja-lauluntekijät, Alternative Rock

Nick Cave & The Bad Seeds: Wild God | Bad Seed / PIAS 2024

Nick Cave & The Bad Seeds: Wild God (Bad Seed / PIAS 2024).

Viisi vuotta Ghosteenin (2019) jälkeen on luvassa jälleen uusi Nick Cave & The Bad Seeds -albumi. Wild God vaikuttaa jälleen kerran manifestoivan The Bad Seedsin voimakkuuden: ennakkoraidat ’Wild God’ ja ’Frogs’ ovat vavisuttavia, samoin kolmas single ’Long Dark Night’.

Wild God julkaistaan 30. elokuuta. Toimituksen lämmin suositus PJ Harveyn, Radioheadin, Pixiesin ja Björkin faneille sekä Nick Caven rikkaan albumituotannon äärelle.

Wild God
1 Song Of The Lake
2 Wild God
3 Frogs
4 Joy
5 Final Rescue Attempt
6 Conversion
7 Cinnamon Horses
8 Long Dark Night
9 O Wow O Wow (How Wonderful She Is)
10 As The Waters Cover The Sea

Nick Cave | kotisivu
Nick Cave & The Bad Seeds | Facebook
Nick Cave | Instagram

Nick Cave & The Bad Seeds | Levyhyllyt [9/2016]
Skeleton Tree – pimeä tie kohti valoa

Frogs

Alternative Rock, Indie Rock

Fontaines D.C. • Romance | XL Recordings 2024

Fontaines D.C. • Romance (XL Recordings 2024).

Elokuun lopulla ilmestyy uusi Fontaines D.C. -albumi. Intohimoisesti rokkaavan irlantilaisbändin neljättä studiolevyä Romance edeltävät singleraidat ’Starbuster’, ’Favourite’ ja ’Here’s The Thing’.

Kaksi vuotta loistavan Skinty Fian (2022) jälkeen tuleva Romance julkaistaan 23. elokuuta. Toimituksen lämmin suositus Interpolin, Blurin, New Orderin, Magenta Skycoden ja Arcade Firen ystäville sekä Arctic Monkeys- ja The Stone Roses -faneille.

Romance
1 Romance
2 Starburster
3 Here’s The Thing
4 Desire
5 In The Modern World
6 Bug
7 Motorcycle Boy
8 Sundowner
9 Horseness is the Whatness
10 Death Kink
11 Favourite

Fontaines D.C. | kotisivu
Fontaines D.C. | Facebook
Fontaines D.C. | Instagram

Here’s The Thing • Ohjaaja: Luna Carmoon

Progemetalli, Progressiivinen Rock

Leprous: Melodies Of Atonement | InsideOut 2024

Leprous: Melodies Of Atonement (InsideOut 2024).

Norjalainen Leprous palaa alkusyksystä kiihkeänprogressiivisella soundillaan. Kahdeksas albumi Melodies Of Atonement jatkaa yhtyeen kunnianhimoista ilmaisua kolmen vuoden takaisesta menestyslevystä Aphelion (2021) ja sen Tour Editionista (2CD, 2013) eteenpäin.

Melodies Of Atonement ilmestyy 30. elokuuta. Toimituksen lämmin suositus Biffy Clyron, Hakenin, Pain Of Salvationin, Steven Wilsonin, Volan ja Katatonian ystäville.

Melodies Of Atonement
1 Silently Walking Alone
2 Atonement
3 My Specter
4 I Hear The Sirens
5 Like A Sunken Ship
6 Limbo
7 Faceless
8 Starlight
9 Self-Satisfied Lullaby
10 Unfree My Soul

Leprous | kotisivu
Leprous | Facebook
Leprous | Instagram

Like A Sunken Ship

Popmusiikki, Kantri

Post Malone: F-1 Trillion | Mercury Records / Republic Records / UMG 2024

Hieman yli vuosi menestyslevyn Austin jälkeen julkaistaan uutta Post Malonea. F-1 Trillion sisältää kantrisävyiset ennakkoraidat ’I Had Some Help’ ja ’Pour Me A Drink’.

F-1 Trillion ilmestyy 16. elokuuta. Toimituksen lämmin suositus The Weekndin, Draken ja Taylor Swiftin faneille.

Post Malone | Facebook
Post Malone | Instagram